WYDZIAŁ OPERACYJNO-SZKOLENIOWY
tel. 84 680 74 28 kom. |
tel. 84 680 74 29 |
Naczelnik Wydziału
|
Zastępca Naczelnika Wydziału st. kpt. Kozłowski Mateusz |
Do zakresu działania Wydziału Operacyjno – Szkoleniowego należy :
1) analizowanie stanu zabezpieczenia operacyjnego na obszarze powiatu oraz przygotowanie Komendy Miejskiej do organizacji działań ratowniczych, w tym
w czasie nadzwyczajnych zagrożeń, katastrof lub klęsk żywiołowych, a także nadzór nad prawidłowością prowadzenia akcji ratowniczych ;
2) opracowywanie planów ratowniczych i ich bieżąca aktualizacja;
3) przyjmowanie zgłoszeń o wystąpieniu zdarzeń i dysponowanie niezbędnych sił
i środków do ich likwidacji, ewentualnie przekierowywanie zgłoszeń do właściwych służb;
4) koordynacja działań ratowniczych lub kierowanie siłami i środkami zaangażowanymi w działania ratownicze na obszarze powiatu;
5) przygotowywanie dokumentacji w sprawach dotyczących tworzenia, przekształcania lub likwidacji jednostek ochrony przeciwpożarowej i jednostek ratowniczo-gaśniczych;
6) analizowanie stanu wyposażenia jednostek ratowniczo–gaśniczych i innych jednostek ksr-g oraz przedstawianie wniosków w tym zakresie;
7) zapewnienie funkcjonowania stanowiska kierowania, ustalanie potrzeb w zakresie jego wyposażenia w sprzęt i urządzenia umożliwiające dysponowanie oraz kierowanie siłami i środkami ksr-g na obszarze działania oraz umożliwiające współpracę z Wojewódzkim Stanowiskiem Koordynacji Ratownictwa;
8) sporządzanie analiz i wniosków z działań ratowniczych prowadzonych przez jednostki ksr-g, prowadzenie ewidencji zaistniałych zdarzeń oraz wydawanie niezbędnych zaświadczeń;
9) współdziałanie przy planowaniu systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia
i współdziałania a także systemów alarmowania na obszarze działania oraz obsługa urządzeń monitoringu pożarowego i alarmowania;
10) przygotowywanie projektów umów zawieranych z jednostkami ochrony przeciwpożarowej, innymi służbami, inspekcjami, strażami, instytucjami oraz podmiotami, które dobrowolnie zgodziły się współpracować w akcjach ratowniczych;
11) nadzorowanie gotowości operacyjnej jrg oraz innych podmiotów ksr-g, analizowanie gotowości operacyjno – technicznej na podstawie raportów dobowych oraz prowadzonych kontroli, a także przedstawienie wniosków w tym zakresie;
12) przeprowadzanie inspekcji gotowości operacyjnej jrg oraz OSP na obszarze powiatu pod względem przygotowania do działań ratowniczych;
13) przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych, współdziałanie
w zakresie operacyjnego zabezpieczenia powiatów sąsiednich;
14) koordynowanie prac w zakresie funkcjonowania ksr-g;
15) prowadzenie ewidencji jednostek wchodzących w skład ksr-g na obszarze działania;
16) nadzór nad funkcjonowaniem systemu monitoringu pożarowego;
17) bieżące informowanie rzecznika prasowego Komendanta Miejskiego
o szczególnych zdarzeniach, odnotowanych w powiecie i postępie akcji ratowniczych;
18) planowanie i organizowanie szkoleń na potrzeby Komendy Miejskiej i ksr-g
na obszarze powiatu (miasta);
19) organizowanie szkolenia i doskonalenia specjalistycznego (w tym także medycznego) członków ochotniczych straży pożarnych w zakresie ratownictwa;
20) inicjowanie przedsięwzięć w zakresie kultury fizycznej i sportu z udziałem podmiotów ksr-g na obszarze powiatu;
21) organizowanie obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego wymaganych stosownymi przepisami, prowadzenie okresowej oceny sprawności fizycznej strażaków oraz prowadzenie spraw z zakresu szkolenia i doskonalenia zawodowego strażaków Komendy Miejskiej.
SEKCJA KONTROLNO-ROZPOZNAWCZA
tel. 84 680 74 25 | tel. 84 680 74 26 |
Kierownik Sekcji mł. bryg. Marcin Żulewski |
Specjalista kpt. Jakóbczak Bartłomiej |
Do zakresu działania Sekcji Kontrolno-Rozpoznawczej należy:
1) rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń poprzez przeprowadzanie czynności kontrolno-rozpoznawczych;
2) współpraca z organami Policji, Prokuratury, Nadzoru Budowlanego, Inspekcji Pracy oraz organami administracji i innymi instytucjami w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia ppoż. ;
3) inicjowanie i koordynowanie działań zmierzających do poprawy stanu ochrony przeciwpożarowej na terenie powiatu;
4) opracowywanie i aktualizacja katalogu i mapy zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń;
5) opracowywanie projektów decyzji dotyczących naruszenia przepisów przeciwpożarowych;
6) analizowanie przyczyn pożarów zaistniałych na terenie miasta i powiatu, w tym nieprawidłowości które przyczyniły się do ich powstania oraz rozprzestrzeniania się;
7) opracowywanie opinii dotyczących bezpieczeństwa pożarowego budynków, innych obiektów budowlanych i terenów dla których przepisy prawa wymagają jej wydania;
8) organizowanie i prowadzenie działalności informacyjnej w zakresie upowszechniania i przestrzegania przepisów przeciwpożarowych;
9) rozpoznawanie możliwości i warunków prowadzenia działań ratowniczych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej;
10) przygotowywanie projektu stanowiska Komendanta Miejskiego w zakresie zgodności wykonania obiektu z projektem budowlanym oraz przepisami przeciwpożarowymi w obiektach budowlanych oddawanych do użytkowania;
11) przeprowadzanie analiz i ocen stanu bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej w odniesieniu do poszczególnych rodzajów budynków, innych obiektów budowlanych oraz terenów;
12) wykonywanie zadań w stosunku do zakładów o zwiększonym i dużym ryzyku
w zakresie zapobiegania poważnym awariom przemysłowym w oparciu o przepisy ustawy Prawo ochrony środowiska;
13) wdrażanie w działalności kontrolno-rozpoznawczej wymagań zawartych
w znowelizowanych przepisach techniczno – budowlanych, o ochronie przeciwpożarowej oraz Polskich Normach dotyczących bezpieczeństwa pożarowego;
14) nadzorowanie przestrzegania przepisów przeciwpożarowych na terenie działania Komendy Miejskiej;
15) opracowywanie zestawień obejmujących wyniki kontroli przestrzegania przepisów przeciwpożarowych oraz kontroli działań zapobiegających poważnym awariom przemysłowym;
16) nadzór nad organizacją oraz opracowanie projektów uzgodnień sposobów połączenia systemu monitoringu pożarowego z Komendą;
17) organizowanie i prowadzenie działalności informacyjno-promocyjnej Komendy Miejskiej przez rzecznika prasowego;
18) realizowanie zadań z zakresu spraw obronnych, a w szczególności:
- prowadzenie spraw w zakresie organizowania, koordynowania i nadzorowania nad przygotowaniami obronnymi w Komendzie Miejskiej;
- koordynowanie realizacji zadań obronnych;
19) prowadzenie Kancelarii do ochrony informacji niejawnych, a w szczególności:
- sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad obiegiem dokumentów;
- udostępnianie lub wydawanie dokumentów osobom do tego uprawnionym;
- egzekwowanie zwrotu dokumentów;
- prowadzenie kontroli przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów w kancelarii oraz jednostce organizacyjnej;
- prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami;
- wykonywanie poleceń Pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych.
WYDZIAŁ KWATERMISTRZOWSKO-TECHNICZNY
tel. 84 680 74 16 | tel. 84 680 74 18 |
Naczelnik Wydziału mł. kpt. Burdzy Łukasz |
Starszy Technik st.ogn. Naklicki Bartłomiej |
tel. 84 680 74 17 | |
Starszy Inspektor Joanna Chróściewicz |
Do zadań Wydziału Kwatermistrzowsko-Technicznego należy w szczególności:
1) administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji Komendy Miejskiej, a także planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie;
2) opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym także wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego;
3) prowadzenie obsługi mieszkaniowej, mundurowej i socjalnej strażaków, pracowników cywilnych i emerytów Komendy Miejskiej;
4) dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Komendy Miejskiej ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;
5) zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty krajowego systemu ratowniczo – gaśniczego na terenie powiatu (miasta) oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych;
6) prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego Komendy Miejskiej;
7) prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej majątku oraz rozliczanie inwentaryzacji majątku Komendy Miejskiej;
8) prowadzenie postępowania likwidacyjnego zbędnych rzeczowych składników majątku;
9) sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji Komendy Miejskiej;
10) prowadzenie postępowań wyjaśniających związanych ze szkodami w mieniu komendy miejskiej, zawinionych przez kierowników jej komórek organizacyjnych, a także nadzór nad procedurami postępowań odszkodowawczych prowadzonych przez dowódców jrg i kierowników komórek organizacyjnych Komendy Miejskiej;
11) systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów i ustalenie z komórką właściwą ds. operacyjnych priorytetów w tym zakresie;
12) realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł;
13) ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej;
14) prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
15) inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjno-technicznej samochodów i sprzętu silnikowego;
16) prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych pojazdów, przyczep i sprzętu silnikowego, w tym agregatów prądotwórczych;
17) obsługa transportowa komórek organizacyjnych Komendy Miejskiej;
18) prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;
19) nadzorowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne Komendy Miejskiej dokumentacji związanej z samochodami i sprzętem silnikowym, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;
20) organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji samochodów, sprzętu silnikowego, ratowniczego i innych urządzeń i instalacji technicznych;
21) wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo zakupywanych samochodów i sprzętu silnikowego;
22) analizowanie i planowanie potrzeb sprzętowych oraz wdrażanie i nadzorowanie sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych Komendy Miejskiej;
23) zapewnienie niezawodnego działania sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych Komendy Miejskiej;
24) nadzór oraz analizowanie i wdrażanie komputerowych systemów wspomagania dysponowania i koordynowania działaniami ratowniczymi, a także innych systemów przewidzianych do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów ksr-g oraz wykorzystywanych w działalności Komendy Miejskiej;
25) współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik informatycznych;
26) sporządzanie informacji i analiz z zakresu informatyki;
27) systematyczne archiwizowanie danych elektronicznych przechowywanych w urządzeniach otoczenia sieciowego sieci informatycznej Komendy Miejskiej;
28) realizacja zadań administratora sieci i środowisk programowych;
29) administrowanie i nadzór nad elektronicznym przetwarzaniem informacji niejawnych;
30) utrzymanie w sprawności istniejących w Komendzie Miejskiej systemów teleinformatycznych;
31) nadzór nad stroną internetową Komendy Miejskiej, kontami pocztowymi i pocztą elektroniczną;
32) planowanie systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na obszarze działania Komendy Miejskiej oraz obsługa urządzeń monitoringu pożarowego i alarmowania;
33) nadzór oraz analizowanie potrzeb technicznych i sprzętowych oraz wdrażanie systemów łączności dla potrzeb Komendy Miejskiej, a także do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów ksr-g oraz ich alarmowania i dysponowania w obszary chronione;
34) zapewnienie ciągłego funkcjonowania instalacji telefonicznej i łączności bezprzewodowej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych Komendy Miejskiej;
35) współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik łączności na potrzeby rozwoju ratownictwa i innych zadań z zakresu ochrony ludności;
36) koordynowanie prac z zakresu organizacji, funkcjonowania i nadzoru łączności jednostek krs-g na obszarze działania Komendy Miejskiej;
37) planowanie i wdrażanie w jednostkach ksr-g na obszarze działania Komendy Miejskiej nowoczesnych technik łączności;
38) sporządzanie informacji i analiz z zakresu organizacji łączności.
SEKCJA FINANSÓW
tel. 84 680 74 22 | tel. 84 680 74 23 |
Główna Księgowa st. asp. Małgorzata Kuźma |
Starszy Specjalista mgr Dorota Pracoń |
Do zakresu działania Sekcji Finansów należy:
1) sprawowanie nadzoru w imieniu Komendanta Miejskiego nad gospodarką finansową;
2) prowadzenie rachunkowości Komendy Miejskiej;
3) opracowywanie projektu i planu finansowego dochodów i wydatków budżetowych oraz dochodów własnych;
4) prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
- wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji Komendy Miejskiej,
- zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Komendę Miejską,
- przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
- zapewnieniu terminowego ściągania należności,
5) analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji Komendy Miejskiej;
6) prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
7) nadzór nad prawidłowością przebiegu inwentaryzacji majątku Komendy Miejskiej.
SEKCJA ORGANIZACYJNO-KADROWA
tel. 84 680 74 13 | tel. 84 680 74 10 |
Kierownik Sekcji
|
Starszy Specjalista kpt. Iwona Popajewska-Kopyść |
tel. 84 680 74 14 | |
Starszy Specjalista Maria Pieńkosz |
Do zakresu działania Sekcji Organizacyjno – Kadrowej należy w szczególności:
1) realizowanie zadań z zakresu planowania pracy Komendy Miejskiej;
2) organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem Komendanta Miejskiego;
3) opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych Komendanta Miejskiego;
4) prowadzenie archiwum Komendy Miejskiej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów;
5) prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w Komendzie Miejskiej;
6) organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
7) przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania Komendy Miejskiej;
8) organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych Komendy Miejskiej i jednostek ratowniczo – gaśniczych;
9) realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg
i wniosków dla Komendy Miejskiej;
10) prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu Komendanta Miejskiego;
11) realizowanie założeń polityki kadrowo – płacowej Komendanta Miejskiego;
12) przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w Komendzie Miejskiej w tym dowódców jednostek ratowniczo – gaśniczych;
13) opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy
w Komendzie Miejskiej;
14) opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrzorganizacyjnych Komendy Miejskiej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
15) ewidencjonowanie pieczęci i stempli w Komendzie Miejskiej;
16) prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów Komendy Miejskiej;
17) sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno – rentowej strażaków
i pracowników cywilnych Komendy Miejskiej;
18) realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych Komendy Miejskiej;
19) analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
20) organizowanie pomocy prawnej dla Komendanta Miejskiego.
INFORMATYKA i ŁĄCZNOŚĆ
tel. 723 230 709
p.dworaczek@straz.zamosc.pl |
|
asp. Dworaczek Piotr |